Viswater

Viswater landelijke lijst

Viswater landelijke lijst:

Volg bijgevoegde link om alle wateren te vinden welke zijn opgenomen in de "landelijke lijst van viswateren" van Sportvisserij Nederland

Open Visplanner

Vijver Hazenakker tussen Jasmijnlaan en Meidoornlaan (Oss-Zuid)

Vijver Hazenakker tussen Jasmijnlaan en Meidoornlaan (Oss-Zuid):

Factsheet

Vijver in wijkpark Ruwaard bij kinderboerderij Elzenhoek (Ruwaard)

Vijver in wijkpark Ruwaard bij kinderboerderij Elzenhoek (Ruwaard):

Factsheet

Vijver en waterloop in wijkpark Mikkeldonk aan de Parklaan (Oss-Noord)

Vijver en waterloop in wijkpark Mikkeldonk aan de Parklaan (Oss-Noord):

Factsheet

Vijver en waterloop bij sportpark Bergse Hoeve (Ruwaard)

Vijver en waterloop bij sportpark Bergse Hoeve (Ruwaard):

Open Visplanner

Vijver tussen Jachtslot en Harnas (Mettegeupel)

Vijver tussen Jachtslot en Harnas (Mettegeupel):

Er mag gevist worden op de ruime kommen. Er mag niet gevist worden in de slootjes achter de huizen in verband met de privacy van de aanwonenden. Bewoners mogen ook niet vanuit hun tuin vissen. Tevens mag de oeverbegroeiing niet aangetast worden.

Factsheet

Vijver in wijkpark De Strepen tussen Ussenstraat en Gewandeweg (Ussen)

Vijver in wijkpark De Strepen tussen Ussenstraat en Gewandeweg (Ussen):

Factsheet

Vijver aan de Vijversingel (Schadewijk)

Vijver aan de Vijversingel (Schadewijk):

Open Visplanner

Vijver en waterloop bij Sibeliuspark, hoek Ruwaardsingel-Dr. Saal van Zwanenbergsingel (Ruwaard):

Open Visplanner

Vijver en waterloop hoek Joost vd Vondellaan-Vivaldistraat (Ruwaard)

Vijver en waterloop hoek Joost vd Vondellaan-Vivaldistraat (Ruwaard):

Open Visplanner

Vijver en waterloop bij ’t Woud langs de Heihoeksingel (Ruwaard)

Vijver en waterloop bij ’t Woud langs de Heihoeksingel (Ruwaard):

Vijver Waatselaarstraat (Berghem)

Vijver Waatselaarstraat (Berghem) :

In de vijver aan Waatselaarstraat in Berghem mag gevist worden met de vergunning van Ons Genoegen in combinatie met een geldige Vispas.

Kanaal en haven (Oss)

Kanaal en haven (Oss) :

Voor het Burgemeester Delenkanaal, de Burgemeester Jansenhaven en de Burgemeester Van Veldhuizenhaven gelden de volgende regels:

• Openbare loswal: vissen toegestaan zonder vergunning; personen van 15 jaar en ouder hebben landelijke Vispas nodig.
  • Water langs de industrieterreinen: vissen verboden.
  • Tussen de Burgemeester Van Veldhuizenhaven en de schutsluis (bij Macharen): vissen voor iedereen met een vergunning toegestaan.
  • Tussen schutsluis en Maas: vissen toegestaan zonder vergunning; wel landelijke Vispas verplicht.

Osser Meer (Oss)

Osser Meer (Oss):

Het Osser Meer is het natuurgebied langs de Macharenseweg en de Meerdijk (in Oss). Op het water van dit voormalig zwembad mag alleen gevist worden door 55-plussers en gehandicapten, voor wie de weg naar de vrije viswateren te ver of te slecht begaanbaar is. Zij kunnen hiervoor een vergunning krijgen via Hengelsportvereniging Ons Genoegen, de vergunning is af te halen bij "Mulekom Hengelsport". Er zijn slechts een beperkt aantal van deze vergunnningen beschikbaar . Daarnaast is ook een landelijke Vispas nodig.

De Wooij (Herpen)

De Wooij (Herpen) :

Op dit water Hamelspoelweg in Herpen mag gevist worden met een gemeentelijke vergunning die verkrijgbaar is bij het gemeentelijk Servicecentrum Ravenstein. Ook een landelijk visakte is noodzakelijk.

Stadsgrachten ( Ravenstein)

Stadsgrachten ( Ravenstein) :

In de grachten van Ravenstein mag gevist worden door leden van hengelsportvereniging De Pollepel. Op dit moment kunnen alleen inwoners van de voormalige gemeente Ravenstein lid worden van deze vereniging. De Pollepel is niet bij de hengelsportfederatie aangesloten.

Overige wateren AA en Maas

Overige wateren AA en Maas:

In het gebied van waterschap Aa en Maas kan op verschillende wateren gevist worden. Het gaat met name om de Hertogswetering (stroomt door gemeente Oss), de Teeffelensche wetering (stroomt door gemeente Oss) en de Graafsche Raam. Voor het viswater van het waterschap hebt u een vergunning nodig die door de hengelsportfederatie wordt afgegeven. Hiervoor heeft het waterschap heeft een samenwerking met de Federatie ZuidWest Nederland van Hengelsportverenigingen. Bent u lid van een hengelsportvereniging die aangesloten is bij de federatie, dan hoeft u voor het vissen op waterlopen van het Waterschap geen aparte vergunning te kopen. U hebt dan automatisch een vergunning voor de waterlopen van het waterschap. Zie hiervoor ook de visplanner website.

Vissteigers voor gehandicapten

Vissteigers voor gehandicapten :

Voor sportvissers met een lichamelijke beperking is vissen vanaf de waterkant vaak niet mogelijk vanwege de slechte toegankelijkheid en onveiligheid van de oevers. Speciaal voor hen zijn in de stad Oss gehandicapten steigers aangebracht: in wijkpark De Strepen (Ussen), in het Sibeliuspark (Ruwaard), de vijver bij de Klimspin (Mikkeldonk) en de vernieuwde vijver aan de vijversingel (Vogelwijk). Alle vissteigers zijn via geasfalteerde paden bereikbaar. Op het parkeerterrein van de Sibeliusflat is het gebruik van de parkeerplaats door gehandicapte sportvissers toegestaan.

Verboden te vissen

Verboden te vissen:

In de gemeente Oss is vissen verboden te op de volgende plekken:

• Vijver bij het Hooghuislyceum Oss-Zuid op de hoek Ruwaardsingel-Dr.Saal van Zwanenbergsingel (Oss-Zuid)
  • Diamantvijver bij de Kennedyschool(Oss/Ussen)
  • Waterloop rondom sportvelden Amsteleindstraat (Oss/Ussen)
  • Recreatiegebied De Geffense Plas (Oss/Ruwaard)
  • Vijver aan Slotgracht, Het Eiland en Jachtslot (Oss/Oijense Zij)
  • Water tussen Macharenseweg en Maaskade (Oss)
  • Water voormalige ijsbaan en het oude zwembad (Oss/OsserMeer)
  • Natuurgebied De Rietgors langs Megensebaan
  • Stadsgracht rondom klooster Clarissen (Megen)
  • Oude Maasarm (De Vliet) aan de Harense Dijk-Ravensteinse Dijk bij straaltoren (Haren)
  • Op privéterrein is het ook verboden te vissen, tenzij u toestemming hebt van de eigenaar en het viswater is ingebracht in de vergunning of in de "landelijke lijst van viswateren".