Huisregels

Huisregels Algemeen - viswateren HSV Ons Genoegen - Oss:

Deze voorwaarden van de vereniging gelden als verduidelijking van, of specifieke aanvulling op, de voorwaarden van de VISpas en zijn van toepassing op alle wateren van H.S.V. Ons Genoegen - Oss.

1. De Vispas is eigendom van de vereniging.
  2. U bent verplicht de VISpas en eventuele nachtvisvergunning direct ter inzage af te geven wanneer daar om wordt gevraagd door de controleurs.
  3. Het vissen met drie hengels is bij onze vereniging niet toegestaan.
  4. Nachtvissen is alleen toegestaan met een nachtvisvergunning van HSV Ons Genoegen - Oss op de daarvoor bestemde viswateren en bijbehorende nachtviszones. Zie viswateren.
  5. Personen onder de 16 jaar mogen uitsluitend nachtvissen onder begeleiding van een persoon die minimaal 16 jaar oud is.
  6. De hologram stickers van Sportvisserij Nederland voor de derde hengeltoestemming en nachtvistoestemming, zijn niet geldig op de viswateren van HSV Ons Genoegen - Oss.
  7. Verenigingsactiviteiten hebben voorrang op verstrekte toestemming.
  8. De vereniging is niet aansprakelijk voor diefstal en/of enig geleden schade.
  9. Agressie tegenover vrijwilligers van onze vereniging wordt niet getolereerd.
  10. Geluidsoverlast en/of overmatig alcohol gebruik wordt niet getolereerd.
  11. Het is verboden om u met een auto en/of aanhanger te begeven in een park, plantsoen of groenstrook.
  12. Het gebruik van een camouflage / groen kleurig schuilmiddel is toegestaan en mag andere gebruikers niet hinderen.
  13. Open vuur aan de waterkant is niet toegestaan (met uitzondering van camping kooktoestel / gaspit).
  14. Het is verboden binnen de bebouwde kom op een openbare plaats uw natuurlijke behoefte te doen buiten daarvoor bestemde plaatsen.
  15. Het is verboden met gevlochten hoofdlijn te vissen (uitgezonderd roofvissen)
  16. Het gebruik van een leefnet is niet toegestaan (uitzondering binnen-kanaal of georganiseerde verenigingswedstrijden).
  17. Het gebruik van een onthaakmat en landingsnet zijn verplicht indien men met een werphengel vist.
  18. Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bewaarzak/sling.
  19. Het wegen van een vis dient te gebeuren in een weegzak bestemd voor deze visserij.
  20. Alle handelingen zoals het onthaken, wegen, meten en fotograferen van karper is alleen toegestaan op/boven een onthakingsmat.
  21. Alle vissen dienen onbeschadigd en direct, na eventuele foto, levend terug te worden gezet in hetzelfde water.
  22. Het meenemen van en/of doden van vis leidt tot direct royeren van het lid!
  23. Het is verplicht de visstek na gebruik schoon achter te laten.
  24. Het gebruik van een boot is niet toegestaan, uitzondering radiografische voerboot aangedreven op een accu.
  25. De afstand van de visser tot aan de hengel(s) is maximaal 10m.

Onze controleurs zijn de ambassadeurs van onze vereniging en gebruiken een systematische aanpak voor het registreren van overtredingen. Het overtreden van onze regels kan leiden tot sancties. Op de volgende pagina staat een overzicht van de overtredingen en bijbehorende sancties.