Uitslag 1e koningswedstrijd

Zondag, 17 maart 2019

De eerste wedstrijd is weer gevist. De omstandigheden waren niet super maar op 1 persoon na heeft iedereen vis weten te vangen.

Omdat de afvoer op de Maas extreem hoog was is er besloten om niet op de Maas te vissen maar uit te wijken naar de Lithse Ham. De weersvoorspelling wat niet al te best, windkracht 6 en 6mm regen....

Ondanks dit gegeven waren er toch 16 "die hard" deelnemers welke de wedstrijd mee gevist hebben. Aangekomen bij het water blijkt dat het water erg hoog staat, even puzzelen dus voor de uitzetters zodat iedereen toch een redelijk schone visstek heeft. De steknummer zijn dus iets anders verdeeld dan wat we normaal zouden doen maar hier is alle begrip voor gezien de omstandigheden.

Zoals op bovenstaande foto te zien is staat het water wel 10 tot 15 meter verder dan dat we gewend zijn op de Lithse Ham. Onder normale omstandigheden komt water tot ver voor de bomenrand. Nu dus hoog water en harde wind, wat zal hiervan de invloed zijn op de vangsten?

Al snel worden er Voorns gevangen op diverse plaatsen, dat geeft hoop! Aan het eind van de wedstrijd blijkt dat 15 van de 16 vissers vis hebben gevangen wat een mooi resultaat is onder deze omstandigheden.

Klik hier voor de uitslag: UITSLAG