Visuitzetting

Woensdag, 28 december 2016

Visuitzetting spiegelkarpertjes (F1) aan de vijver in de Waatselaarstraat te Berghem.

In het eerste kwartaal van 2017 zullen er op de vijver aan de Waatselaarstraat in Berghem spiegelkarpertjes uitgezet worden. Deze visuitzetting komt tot stand in overleg met de Gemeente Oss, Sportvisserij Zuidwest Nederland en natuurlijk H.S.V. Ons Genoegen - Oss.

Omdat we zien dat de vangsten op steeds meer "open" water, zoals de Maas en het kanaal, in onze gemeente sterk terug lopen hebben een aantal leden van onze vereniging deelgenomen aan de cursus "praktisch viswaterbeheer" welke gegeven werd door Sportvisserij Nederland om op deze manier te bekijken wat wij als vereniging kunnen doen om de visstand zo optimaal mogelijk te maken in de gemeente Oss. Na een inventarisatie periode is de vijver aan de Waatselaarstraat in Berghem het eeste water wat we aanpakken. We gaan op deze vijver van ongeveer 0.7 Ha enkele honderden kilo's spiegelkarper uitzetten.

Deze vijver zal daardoor erg interessant worden voor de groep vissers die het leuk vind om (kleine) karpertjes te vangen met de vaste stok of met de (method) feeder. Omdat het hier om kleine karpertjes gaat zullen we wel een aantal spelregels moeten afspreken voor de visserij op deze vijver, hierover later meer!

Houdt de website in de gaten voor verder info.