Sportuitwisseling Oss - Doetinchem 23-04-2016

Woensdag, 27 april 2016

Op zaterdag 23 april hebben we weer de jaarlijkse sportuitwisseling tegen H.S.V. De Rietvoorn uit Doetinchem gevist.

De eerste twee vissers van Doetinchem arriveren om 08:05 uur. De rest van de vissers komt om 08:40 uur aan. Enkele vissers van Oss worden al ongeduldig en kunnen niet wachten om naar de waterkant te vertrekken. Zodra iedereen van Doetinchem binnen is word er snel een broodje gegeten, de plaatsen verdeeld en dan gaan we de kou in.

Er is gevist op de Lithse Ham van 10:00 uur tot 14:00 uur. Tijdens het vissen heeft het nog even flink geregend en zeer hard gewaaid, de wind kwam voor ons recht van voren (Noordenwind) wat ervoor gezorgd heeft dat veel vissers het toch wat koud hebben gehad vandaag, ondanks de nieuwe jassen welke vandaag uitgereikt zijn.

Charles van Bergen en Joep Koppers zijn ook aanwezig aan het water en komen nog met een broodje langs. Rond 14:30 uur zijn we weer terug in de "bubbelhut" van de duikvereniging Lith. Sommige leden gaan eerst naar huis om zich op te frissen en gezamenlijk terug te komen.

In de "bubbelhut" is de BBQ al warm als we aankomen. Joep opent het buffet. Nadat iedereen gegeten heeft bedankt Joep Doetinchem voor de aanwezigheid en de sportieve uitwisseling. Joep maakt de uitslag bekend, de beker blijft dit jaar in Oss. Ook Ton van Aalst bedankt Oss voor de geslaagde dag. Volgend jaar misschien wat later in het jaar?

De vangsten van de Osse vissers zijn hieronder te vinden;

Naam;
 Gewicht (Gram)
Andre Holtkamp, Ad van Uden5987
Hans van de Berg, Tonnie Weijenberg
1800
Erwin van Engelen, Claudio Visser
1585
Harry van Buul, Jacky van der Doelen
3701
Jo Vissers, Gerrit Vissers
784
Bjorn van Beurden, Heinz Vossenberg
2666
Paul Theunissen, Ad Elessen
871
Tonnie van Erp, Albert van de Heuvel
 0
Niels van Beurden, Rob Verheijen
 0

Oss had een totaal gewicht van 17,394 kg gevangen maar omdat Doetinchem maar met 7 koppels heeft gevist moesten we de laagste 2 gewichten afschrijven, in dit geval heeft dat geen invloed op de uitslag gehad omdat er 2 koppels waren zonder vis. Doetinchem had een totaal gewicht van 10,217 kg. Een verschil in het voordeel van Oss van ruim 10 kg.

De foto's van deze dag zijn de vinden in het foto album, of via deze link