Schone Maas / Opruimdag

Dinsdag, 13 maart 2018

Wij zijn supporter van schoon. Help jij ons mee?

Iedereen vist graag in een schone omgeving en in een ideale situatie laat elke visser na een vissessie zijn of haar plek schoon achter. Echter, dit is niet altijd het geval en het viswater in onze omgeving is het ‘’visitekaartje’’ van en voor H.S.V. Ons Genoegen. Daarom doen we ook dit jaar weer mee aan de Nationale Schoonmaak dag en Project Schone Maas. Graag nodigen wij jullie uit om zaterdag 24 maart van 10.00u tot 12.00u mee te helpen.

Net zoals voorgaande jaren zijn we op zoek naar vrijwilligers die in groepen mee willen helpen met het schoonmaken van onze vijvers. Dit betreft de oevers rondom alle vijvers en eventueel vuil in de vijvers dat met een handgrijper binnen bereik is. Het grootste voordeel is dat jullie en andere vissers van Ons Genoegen aan een schone waterkant kunnen zitten en tijdens een vissessie niet hoeven te ergeren aan het vuil wat om je heen ligt. Daarnaast kunnen we als vereniging gezamenlijk en met trots ons ‘’visitekaartje’’ tonen aan anderen!

Waarschijnlijk ben je ondertussen wel bekend met deze actie aangezien dit een jaarlijks terugkerende dag in heel Nederland is. Ook Gemeente Oss is al jaren hierin actief en Stichting Landschapsbeheer Oss organiseert deze jaarlijkse dag namens Gemeente Oss.

Ben jij er bij zaterdag 24 maart? Vele handen maken licht werk; des te meer vrijwilligers we hebben, hoe gemakkelijker en sneller de klus geklaard is. Voorgaande jaren hebben we vanuit verschillende hoeken positieve reacties gekregen over de schone waterkanten van onze vijvers en die positieve gedachte willen we graag voortzetten. Deze reflectie van ‘’buitenstaanders’’ is namelijk ook voor jou als visser van belang.

Ja, ik help graag mee aan een schone omgeving in Oss.