Overtredingen / Sancties

Overtredingen met sancties viswateren H.S.V. Ons Genoegen - Oss.
 Overtreding Sanctie
Geen onthaakmat of schep- / landingsnet op visplek aanwezig wanneer er gevist wordt met een werphengel
Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Tweede keer: Vispas wordt ingenomen. Niet meer vissen op wateren HSV Ons Genoegen Oss voor 12 maanden.
Vergunning niet compleet Spullen inpakken en visplek verlaten.
Agressie of verbaal geweld tegen vrijwilligers van de vereniging
Vispas wordt ingenomen en u wordt geroyeerd als lid van HSV Ons Genoegen Oss. Bij ernstig vergrijp zal het bestuur aangifte doen bij de politie.
(Nacht)vissen in een zone waar dat niet is toegestaan
Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten
Bewaren van vis in leefnet, bewaarzak of andere wijze

Vissen met meer dan 2 hengels

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
(Geluids-) overlast veroorzaken aan de waterkant

Vissen met levend aas

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Open vuur aan de waterkant (m.u.v. camping kooktoestel/gaspit)

Nachtvissen onder 16 jaar zonder begeleiding van persoon van 16 jaar of ouder

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Gebruik van roei- of motorboot op water H.S.V. Ons Genoegen - Oss. Gebruik van radiografische voerboot wel toegestaan.
Vispas innemen, 1 jaar niet vissen op vijvers H.S.V. Ons Genoegen - Oss.
Afstand tussen visser en hengels groter dan 10 meter

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Tweede keer: Vispas wordt ingenomen. Niet meer vissen op wateren H.S.V. Ons Genoegen - Oss voor 12 maanden.
Vissen met gevlochten hoofdlijn (uitgezonderd de eind-leader en vissen op roofvis).

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Auto / aanhanger in een park, plantsoen of een groenstrook

Eerste keer: Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten.
Elke vorm van stroperij of het meenemen van vis
Vispas wordt ingenomen en u wordt geroyeerd als lid van H.S.V. Ons Genoegen - Oss.
Enkel in bezit van Voorlopig Bewijs Lidmaatschap (VBL) ouder dan 1 maand
Waarschuwing, direct spullen inpakken en visplek verlaten. De VBL wordt ingenomen.