Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden - viswateren HSV Ons Genoegen - Oss:

Met de VISpas van “HSV Ons Genoegen – Oss” en dit bewijs van lidmaatschap mag in onderstaande wateren worden gevist met toestemming van de gemeente Oss. Indien nachtvissen is toegestaan dient u in het bezit te zijn van een geldige nachtvisvergunning van HSV Ons Genoegen – Oss (deze is uitsluitend aan te vragen via de website).

Nr. - Viswater omschrijving - Nachtvissen toegestaan
1 - Vijver “Het Vierkant” aan de Frankenbeemdweg (Mettegeupel) - NEE
2 - Vijver “De Coppelmans” naast het tuincentrum tussen Jachtslot en Harnas (Mettegeupel) - NEE
3 - Vijver “Klimspin” en waterloop in wijkpark Mikkeldonk aan de Parklaan - JA, zie zones plattegrond
4 - Vijver “De Strepen” tussen Ussenstraat en Gewandeweg (Ussen) - JA, zie zones plattegrond
5 - Vijver en waterloop bij sportpark Bergse Hoeve (Ruwaard) - NEE
6 - Vijver “De kinderboerderij” in Elzeneind park (Ruwaard). Het is verboden om op de loopbrug en voor de kinderboerderij te vissen - JA, zie zones plattegrond
7 - Vijver en waterloop bij ’t Woud langs de Heihoeksingel (Ruwaard) - NEE
8 - Vijver “De Shell” en waterloop hoek Joost vd VondellaanVivaldistraat (Ruwaard) - NEE
9 - Vijver “Sibelius” en waterloop bij Sibeliuspark, hoek Ruwaardsingel-Dr. Saal van Zwanenbergsingel (Ruwaard) - NEE
10 - Vijver “De Hazenakker” tussen Jasmijnlaan en Meidoornlaan - JA, zie zones plattegrond
11 - Vijver tussen de Vijversingel en Zwaluwstraat (Schadewijk) - NEE
12 - Vijver “De Waatselaar” aan de Waatselaarstraat (Berghem) - NEE
13 - Kanaal binnen sluis (Oss), vanaf de Heiliglandenstraat te Oss tot aan de sluis te Macharen, m.u.v. de stroken gelegen binnen 25 meter aan weerszijden van de duiker van de Hertogswetering evenals op de duiker zelf en binnen 25 meter aan weerszijden van de steigers van de roei- en kanovereniging - JA, zie zones plattegrond

Voor alle wateren gelden de volgende voorwaarden:

1.Dit bewijs van lidmaatschap is zonder handtekening van het bestuur, de vergunninghouder en een rode afdruk van de verenigingsstempel niet geldig.
2.Deze voorwaarden van de vereniging gelden als verduidelijking van, of specifieke aanvulling op, de voorwaarden van de VISpas.
3.De VISpas, dit bewijs van lidmaatschap en de nachtvisvergunning (vergunningen) blijven eigendom van de vereniging en moeten bij tussentijdse beëindiging van het lidmaatschap worden ingeleverd.
4.U bent verplicht dit bewijs van lidmaatschap, de VISpas en eventuele nachtvisvergunning direct ter inzage af te geven wanneer daar om wordt gevraagd door de controleurs van onze vereniging en/of bevoegd gezag (BOA, politie, handhaving). Aanwijzingen dienen per direct te worden opgevolgd. Bij agressie tegenover controleurs, bestuursleden of andere vissers kan uw vergunning direct worden ingevorderd.
5.De hologram stickers van Sportvisserij Nederland voor op de VISpas, de derde hengeltoestemming en nachtvistoestemming, zijn niet geldig op de viswateren van HSV Ons Genoegen - Oss. Het vissen met drie hengels is bij onze vereniging niet toegestaan en nachtvissen alleen met een nachtvisvergunning van HSV Ons Genoegen - Oss op de daarvoor bestemde viswateren en bijbehorende nachtviszones.
6.Het is verboden met een auto en/of aanhanger te rijden of deze te laten staan in een park of plantsoen of een van gemeentewege aangelegde beplanting of groenstrook (APV artikel 5.11).
7.Het is verboden overlast en hinder te veroorzaken voor andere gebruikers en omwonenden, zoals geluidsoverlast en overmatig alcohol gebruik.
8.Het is verboden vuur te stoken, ook een BBQ op kolen geeft overlast/hinder.
9.Het is verboden binnen de bebouwde kom op een openbare plaats uw natuurlijke behoefte te doen buiten daarvoor bestemde plaatsen.
10.Alle vissen dienen onbeschadigd en direct, na eventuele foto, levend terug te worden gezet in hetzelfde water, het gebruik van een leefnet of bewaarzak is niet toegestaan (uitzondering kanaal of georganiseerde verenigingswedstrijden).
11.Het bewust meenemen van en/of doden van vis leidt tot direct royeren van het lid!
12.Laat een schone visplaats (stek en water) achter en neem je afval mee naar huis, ook al is het niet van jezelf (supporter van schoon). Onze controleurs beoordelen de situatie ter plaatse!
13.Het gebruik van een boot is niet toegestaan, uitzondering radiografische voerboot aangedreven op een accu.
14.De afstand van de visser tot aan de hengel(s) is maximaal 10m.
15.Verenigingsactiviteiten hebben voorrang op verstrekte toestemming.
16.De vereniging is niet aansprakelijk voor diefstal en/of enig geleden schade.

Aanvullende voorwaarden - nacht- en karpervissen:

Onderstaande voorwaarden zijn gericht op het beschermen van onze vissen en het behoud en mogelijk uitbreiden van de toestemming voor het nachtvissen in de Gemeente Oss.

1.Nachtvissen is alleen toegestaan met een geldige nachtvisvergunning van HSV Ons Genoegen - Oss, waarmee toestemming wordt verkregen te nachtvissen op de wateren en zones zoals aangegeven in dit boekje, maar ook uitgebreid toegelicht op onze website.

Het aanvragen van een nachtvisvergunning kan via onze website met een geldig (jeugd)vispasnummer. Wij hanteren een maximum van 120 nachtvissers.

2.Personen onder de 16 jaar mogen uitsluitend nachtvissen onder begeleiding van een persoon die minimaal 16 jaar oud is.
3.Het gebruik van een schuilmiddel (tentje, bivvy, shelter) is toegestaan voor de visser en dient ter bescherming tegen regen en wind. Het schuilmiddel dient een groene of camouflage kleur te hebben en mag andere gebruikers van het park niet hinderen.
4.Voor het karpervissen is het verplicht in het bezit te zijn van een landingsnet en onthakingsmat bestemd voor deze visserij.
5.Het wegen van een karper dient te gebeuren in een weegzak bestemd voor deze visserij.
6.Alle handelingen zoals het onthaken, wegen, meten en fotograferen van karper is alleen toegestaan op/boven een onthakingsmat.
7.Het is niet toegestaan gebruik te maken van een bewaarzak/sling en de vissen dienen direct (na handelingen # 6) levend te worden teruggezet in hetzelfde water!
8.Het gebruik van een radiografische voerboot aangedreven door een accu is toegestaan mits u de overige vissers aan het water niet hindert.
9.Een gevlochten hoofdlijn is niet toegestaan, ook niet met voorslag.
10.Houd rekening met de nachtrust van aanwonenden en zorg voor stilte tussen zonsondergang en zonsopkomst (in de avonduren, nacht en ochtend), geluidsoverlast is niet toegestaan.

Aanvullende voorwaarden - sancties:

Onze controleurs zijn de ambassadeurs van onze vereniging en gebruiken een systematische aanpak voor het registreren van overtredingen. Het structureel overtreden van onze regels kan leiden tot sancties, het innemen van de nachtvisvergunning en/of bewijs van lidmaatschap en/of VISpas voor een bepaalde periode! In het uiterste geval kan dit leiden tot het royeren van het lidmaatschap van HSV Ons Genoegen - Oss.

Ogólne zasady i warunki - lowiska HSV Ons Genoegen - Oss:

Z karta VISpas „HSV Ons Genoegen - Oss” i tym dowodem czlonkostwa mozesz korzystac z nastepujacych wod (wody sa polawiane za zgoda gminy Oss). Jesli lowienie noca jest dozwolone musisz posiadac wazna licencje na nocne polowy od HSV Ons Genoegen – Oss (mozna zamówic tylko za posrednictwem strony internetowej).

Nr. - Opis lowiska - Wedkarstwo nocne dozwolone
1.- Staw „Het Vierkant” na Frankenbeemdweg (Mettegeupel) - NIE
2.- Staw „De Coppelmans” obok centrum ogrodniczego miedzy Jachtslot i Harnas (Mettegeupel) - NIE
3.- Staw „Klimspin” i ciek wodny w sasiednim parku Mikkeldonk na Parklaan - TAK, patrz na strefy na mapie
4.- Staw „De Strepen” miedzy Ussenstraat a Gewandeweg (Ussen) - TAK, patrz na strefy na mapie
5.- Staw i ciek wodny w parku sportowym Bergse Hoeve (Ruwaard) - NIE
6.- Staw „Kinderboerderij” w parku Elzeneind (Ruwaard). Zabronione jest lowienie ryb na chodniku i przed zoo - TAK, patrz na strefy na mapie
7.- Staw i ciek wodny w 't Woud wzdluz Heihoeksingel (Ruwaard) - NIE
8.- Staw „De Shell” i róg cieku wodnego Joost vd VondellaanVivaldistraat (Ruwaard) - NIE
9.- Staw „Sibelius” i ciek wodny w Sibeliuspark, róg Ruwaardsingel-Dr. Saal van Zwanenbergsingel (Ruwaard) - NIE
10.- Staw „De Hazenakker” miedzy Jasmijnlaan i Meidoornlaan - TAK, patrz na strefy na mapie
11.- Staw miedzy Vijversingel a Zwaluwstraat (Schadewijk) - NIE
12.- Staw „De Waatselaar” przy Waatselaarstraat (Berghem) - NIE
13.- Kanal w obrebie sluzy (Oss), od Heiliglandenstraat w Oss do sluzy w Macharen, z wyjatkiem pasów polozonych w promieniu 25 metrów po obu stronach tunelu z Hertogswetering oraz na samym tunelu i w ciagu 25 metrów po obu stronach pomostów zwiazku wioslarsko - kajakowego - TAK, patrz na strefy na mapie

Na wszystkich wodach obowiazuja nastepujace zasady i warunki:

1.Ten dowód czlonkostwa jest bez podpisu zarzadu, posiadacza licencji i czerwonej pieczeci stowarzyszenia - jest niewazny.
2.Niniejsze warunki stowarzyszenia maja zastosowanie jako wyjasnienie, wyszczegolnienie, uzupelnienie warunkow karty VISpas.
3.Karta VISpas, ten dowód czlonkostwa i licencja(e) na lowienie nocne pozostaja wlasnoscia stowarzyszenia i musza zostac zwrocone w przypadku przedwczesnego zakonczenia czlonkostwa.
4.Jestes zobowiazany do przedstawienia tego dowodu czlonkostwa, karty VISpas i kazdej licencji na nocne lowienie na zadanie inspektorów naszego stowarzyszenia i/lub wlasciwych organow (BOA, policja, egzekucja). Wskazówki musza byc natychmiastowo wykonane. W przypadku agresji wobec inspektorów, czlonków zarzadu lub innych rybaków, Twoja licencja moze byc odebrana (zatrzymana) natychmiastowo.
5.Naklejki z hologramem od Sportvisserij Nederland na kartcie VISpas, trzecie zezwolenie na polowy i zezwolenie na nocne lowienie nie sa wazne na wodach rybackich HSV Ons Genoegen - Oss. Lowienie na trzy wedki nie jest dozwolone w naszym stowarzyszeniu a nocne lowienie tylko z licencja nocna od HSV Ons Genoegen - Oss na wyznaczonych wodach polowowych i zwiazanych z nimi strefami polowów nocnych.
6.Zabrania sie prowadzenia lub pozostawiania samochodu i/lub przyczepy w parku lub ogrodzie publicznym lub miejscu zasadzonym lub pasie zieleni (art. 5.11) APV.
7.Zabrania sie powodowania uciazliwosci i przeszkadzania innym uzytkownikom oraz okolicznym mieszkancom poprzez halas, zanieczyszczanie i nadmierne spozywanie alkoholu.
8.Zabronione jest rozpalanie ognia oraz grilla na weglu co równiez powoduje niedogodnosci/irytacje.
9.Zabrania sie zalatwiania potrzeb fizjologicznych w miejscach publicznych, na otwartej przestrzeni, w terenach zabudowanych i w miejscach innych niz do tego przeznaczone.
10.Wszystkie ryby musza byc zwrócone zywe, nieuszkodzone i natychmiast po zrobieniu zdjecia do tej samej wody. Nie wolno uzywac siatki ani torby do przechowywania (wyjatek - kanal lub zorganizowane konkursy stowarzyszen).
11.Celowe zabieranie i/lub zabijanie ryb prowadzi do natychmiastowego wyrzucenia czlonka!
12.Pozostaw czyste miejsce do lowienia (plac i wode) i zabierz ze soba do domu odpady, smieci nawet jesli nie sa Twoje. Nasi inspektorzy oceniaja sytuacje na miejscu!
13.Niedozwolone jest uzywanie lodzi z wyjatkiem lodzi z przyneta radiograficzna z napedem na baterie.
14.Odleglosc wedkarza od wedki(ek) wynosi maksymalnie 10m.
15.Dzialalnosc, aktywnosci Stowarzyszenia maja pierwszenstwo przed udzielonym zezwoleniem.
16.Stowarzyszenie nie ponosi odpowiedzialnosci za kradziez i/lub jakiekolwiek poniesione szkody.

Dodatkowe zasady i warunki - wedkarstwo nocne i karpiowe:

Ponizsze warunki maja na celu ochrone naszych ryb oraz konserwacje i ewentualne przedluzenie zezwolenia na polowy nocne w Gminie Oss.

1.Wedkarstwo nocne jest dozwolone tylko z wazna licencja nocna od HSV Ons Genoegen - Oss, z ktorym uzyskuje sie pozwolenie na nocne lowienie w wodach i obszarach takich jak wskazane w tej broszurze, ale równiez szczególowo wyjasnione na naszej stronie internetowej.

Mozesz ubiegac sie o licencje na nocne wedkowanie za posrednictwem naszej strony internetowej z waznym (mlodziezowym) numerem karty wedkarskiej. Maksymalnie 120 nocnych wedkarzy.

2.Osoby ponizej 16 roku zycia moga lowic ryby wylacznie w towarzystwie osoby, która ma co najmniej 16 lat.
3.Korzystanie ze schronienia (namiot, biwak, budka wedkarska) jest dozwolone dla wedkarza i musi byc: ochrona przed deszczem i wiatrem.
4.Powloka musi miec kolor zielony lub kamuflujacy i nie moze przeszkadzac innym uzytkownikom parku.
5.Do lowienia karpi obowiazkowe jest posiadanie podbieraka i maty do odhaczania przeznaczone do tego lowiska.
6.Wazenie karpia nalezy wykonac w worku wagowym przeznaczonym do tego lowiska.
7.Wszystkie dzialania takie jak odhaczanie, wazenie, mierzenie i fotografowanie karpia sa dozwolone jedynie na/nad mata do odhaczania.
8.Nie wolno uzywac worka/temblaka do przechowywania, a rybe nalezy natychmiast (po dzialaniach - punkt 6) zwrócic zywa do tej samej wody!
9.Dozwolone jest uzywanie sterowanej radiowo lodzi zasilanej bateryjnie pod warunkiem ze nie przeszkadzasz innym rybakom na wodzie.
10.Niedozwolona jest plecionka, nawet z przyponem. Uwzglednij i zachowaj cisze nocna miedzy zachodem slonca a wschodem slonca (godziny wieczorne, noc i rano), zaklocanie ciszy jest zabronione.

Dodatkowe informacje - sankcje:

Nasi kontrolerzy sa ambasadorami naszego stowarzyszenia i systematycznie rejestruja wszelkie naruszenia. Regularne naruszanie naszych zasad moze prowadzic do: sankcji, zabrania nocnej licencji polowowej i/lub dowodu czlonkostwa i/lub karty VISpas na pewien okres! W skrajnych przypadkach moze to prowadzic do anulowania czlonkostwa HSV Ons Genoegen - Oss.

Terms and Conditions - fishing waters HSV Ons Genoegen - Oss:

With the VISpas of “HSV Ons Genoegen – Oss” and this evidence of membership, fishing is allowed in the following waters with permission of the municipality Oss. If night fishing is permitted, you need to be in possession of a valid night fishing permit of HSV Ons Genoegen – Oss (this can only be requested using the website).

No. - Fishing water description - Night fishing permitted
1 - Pond “Het Vierkant” at Frankenbeemdweg (Mettegeupel) - NO
2 - Pond “De Coppelmans” next to the garden centre between Jachtslot and Harnas (Mettegeupel) - NO
3 - Pond “Klimspin” and watercourse in community park Mikkeldonk at Parklaan - YES, see zones map
4 - Pond “De Strepen” between Ussenstraat and Gewandeweg (Ussen) - YES, see zones map
5 - Pond and watercourse at sports park Bergse Hoeve (Ruwaard) - NO
6 - Pond “De kinderboerderij” in Elzeneind park (Ruwaard). It is prohibited to fish at the footbridge and in front of the petting zoo - YES, see zones map
7 - Pond and watercourse at ’t Woud next to Heihoeksingel (Ruwaard) - NO
8 - Pond “De Shell” and watercourse corner Joost vd Vondellaan-Vivaldistraat (Ruwaard) - NO
9 - Pond “Sibelius” and watercourse at Sibeliuspark, corner Ruwaardsingel-Dr. Saal van Zwanenbergsingel (Ruwaard) - NO
10 - Pond “De Hazenakker” between Jasmijnlaan and Meidoornlaan - YES, see zones map
11 - Pond between Vijversingel and Zwaluwstraat (Schadewijk) - NO
12 - Pond “De Waatselaar” at Waatselaarstraat (Berghem) - NO
13 - Channel within lock (Oss), from Heiliglandenstraat in Oss to the lock in Macharen, except for the strips located within 25 metres on both sides of the culvert of Hertogswetering as well as on the culvert itself and within 25 metres on both sides of the jetties of the rowing and canoeing club - YES, see zones map

The following conditions apply for all waters:

1.This evidence of membership is not valid without signature of the management, the permit holder and a red club stamp.
2.These conditions of the club apply as clarification of, or specific addition to, the conditions of the VISpas.
3.The VISpas, this evidence of membership and the night fishing permit (permits) remain the property of the club and have to be handed in in the event of termination of the membership in the interim period.
4.You are obligated to immediately hand over this evidence of membership, the VISpas and any night fishing permit for inspection if asked by the inspectors of our club and/or competent authority (special investigating officer, police, enforcement). Instructions need to be complied with immediately. The surrender of your permit may be demanded immediately in the event of aggression against inspectors, management members or other fishers.
5.The hologram stickers of Sportvisserij Nederland or on the VISpas, the third fishing rod permit and night fishing permission, are not valid on the fishing waters of HSV Ons Genoegen - Oss. Fishing with three fishing rods is not permitted with our club and night fishing only with a night fishing permit of HSV Ons Genoegen - Oss on the designated fishing waters and accompanying night fishing zones.
6.It is prohibited to drive with a car and/or trailer or to leave this parked in a park or public garden or a planting or green area laid down by the municipality (general municipal bylaw article 5.11).
7.It is prohibited to cause nuisance and annoyance for other users and local residents, such as noise pollution and excessive alcohol use.
8.It is prohibited to make a fire, also a BBQ on coals causes nuisance/hindrance.
9.It is prohibited within the built-up area in a public place to do your natural needs outside of the locations designated for this purpose.
10.All fish need to be put back alive, undamaged and immediately, possibly after a photo, in the same water, the use of a keepnet or storage bag is not allowed (except channel or organised club matches).
11.The deliberate taking and/or killing of fish results in the member being expelled immediately!
12.Leave behind a clean fishing place (spot and water) and take your waste with you to your home, even if it is not yours (supporter of clean). Our inspectors assess the situation on location!
13.The use of a boat is not allowed, except for a battery powered radio-controlled bait boat.
14.The distance from the fisher to the fishing rod(s) is no more than 10m.
15.Club activities prevail over a provided permission.
16.The club is not liable for theft and/or any suffered damage or loss.

Additional conditions - night and carp fishing:

Following conditions are aimed to protect our fish and the preservation and possible expansion of the permission for night fishing in the municipality Oss.

1.Night fishing is only allowed with a valid night fishing permit from HSV Ons Genoegen - Oss, which gives permission for night fishing on the waters and zones as indicated in this booklet, but also explained in detail on our website.

Requesting a night fishing permit can be done at our website using a valid (youth) fishing card number. We use a maximum of 120 night fishers.

2.Persons under 16 years old can only go night fishing under the supervision of a person who is at least 16 years old.
3.The use of a means of shelter (tent, bivvy, shelter) is allowed for the fisher and serves to protection against rain and wind. The means of shelter needs to have a green or camouflage colour and cannot hinder other users of the park.
4.For carp fishing, it is required to be in possession of a landing net and unhooking mat designated for this fishing.
5.Weighing a carp needs to take place in a weighing bag designated for this fishing.
6.All actions such as unhooking, weighing, measuring and photographing a carp is only allowed on/above an unhooking mat.
7.It is not allowed to make use of a storage bag/sling and the fish need to be put back immediately (after actions #6) alive in the same water!
8.The use of a battery powered radio-controlled bait boat is allowed if you do not hinder the other fishers at the water.
9.A braided main line is not allowed, not even with a surfleader.
10.Take the night's rest of local residents into account and make sure there is silence between sunset and sunrise (in the evening, night and morning), noise pollution is not allowed.

Additional conditions - sanctions:

Our inspectors are the ambassadors of our club and use a systematic approach for registering violations. The structural violation of our rules may result in sanctions, the confiscation of the night fishing permit and/or evidence of membership and/or VISpas for a certain period! In the extreme case this may result in the member being expelled from membership of HSV Ons Genoegen - Oss.

Allgemeine Bedingungen - Angelgewässer HSV Ons Genoegen - Oss:

Mit dem VISpas des „HSV Ons Genoegen – Oss“ und diesem Mitgliedsnachweis ist das Angeln in den unten stehenden Gewässern mit Genehmigung der Gemeinde Oss erlaubt. Wenn das Nachtangeln erlaubt ist, müssen Sie einen gültigen Nachtangelschein vom HSV Ons Genoegen - Oss besitzen (dieser kann nur über die Website beantragt werden).

Nr. - Beschreibung des Angelgewässers - Nachtangeln erlaubt
1 - Teich „Het Vierkant“ am Frankenbeemdweg (Mettegeupel) - NEIN
2 - Teich „De Coppelmans“ neben dem Gartencenter zwischen Jachtslot und Harnas (Mettegeupel) - NEIN
3 - Teich „Klimspin“ und Wasserlauf im Nachbarschaftspark Mikkeldonk auf der Parklaan - JA, siehe Zonen
4 - Teich „De Strepen“ zwischen Ussenstraat und Gewandeweg (Ussen) - JA, siehe Zonen
5 - Teich und Wasserlauf am Sportpark Bergse Hoeve (Ruwaard) - NEIN
6 - Teich „De Kinderboerderij“ im Elzeneind Park (Ruwaard). Auf der Fußgängerbrücke und vor dem Streichelzoo ist das Angeln verboten - JA, siehe Zonen
7 - Teich und Wasserlauf bei ‚t Woud entlang des Heihoeksingel (Ruwaard) - NEIN
8 - Teich „De Shell“ und Wasserlauf Ecke Joost vd Vondellaan und Vivaldistraat (Ruwaard) - NEIN
9 - Teich „Sibelius“ und Wasserlauf im Sibeliuspark, Ecke Ruwaardsingel-Dr. Saal van Zwanenbergsingel (Ruwaard) - NEIN
10 - Teich „De Hazenakker“ zwischen Jasmijnlaan und Meidoornlaan - JA, siehe Zonen
11 - Teich zwischen Vijversingel und Zwaluwstraat (Schadewijk) - NEIN
12 - Teich „De Waatselaar“ in der Waatselaarstraat (Berghem) - NEIN
13 - Kanal innerhalb der Schleuse (Oss), von der Heiliglandenstraat in Oss bis zur Schleuse in Macharen, ausgenommen die Streifen innerhalb von 25 Metern beiderseits des Durchlasses der Hertogswetering sowie auf dem Durchlass selbst und innerhalb von 25 Metern beiderseits der Stege des Ruder- und Kanuvereins - JA, siehe Zo

Für alle Gewässer gelten folgende Bedingungen:

1.Dieser Mitgliedsnachweis ist nicht gültig ohne die Unterschrift des Vorstands, des Genehmigungsinhabers und einen roten Abdruck des Vereinsstempels.
2.Diese Vereinsbedingungen sollen die Bedingungen des VISpas verdeutlichen oder ausdrücklich ergänzen.
3.r VISpas, dieser Mitgliedsnachweis und der Nachtangelschein (bzw. die Nachtangelscheine) bleiben Eigentum des Vereins und müssen bei Beendigung der Mitgliedschaft zurückgegeben werden.
4.Sie sind verpflichtet, diesen Mitgliedsnachweis, den VISpas und einen eventuellen Nachtangelschein unverzüglich zur Kontrolle vorzulegen, wenn Sie von den Inspektoren unseres Vereins und/oder den zuständigen Behörden (BOA, Polizei, Aufsicht) dazu aufgefordert werden. Anweisungen müssen sofort befolgt werden. Im Falle von Aggressionen gegenüber Inspektoren, Vorstandsmitgliedern oder anderen Anglern kann Ihre Genehmigung sofort eingezogen werden.
5.Die Hologramm-Aufkleber von Sportvisserij Nederland für den VISpas, den dritten Angelschein und den Nachtangelschein, sind in den Angelgewässern des HSV Ons Genoegen - Oss nicht gültig. Das Angeln mit drei Ruten ist in unserem Verein nicht erlaubt und Nachtangeln ist nur mit einem Nachtangelschein des HSV Ons Genoegen - Oss an den ausgewiesenen Angelgewässern und den entsprechenden Nachtangelzonen erlaubt.
6.Es ist verboten, ein Auto und/oder einen Anhänger zu fahren oder in einem Park oder auf einer von der Gemeinde angelegten Grünfläche abzustellen (Allgemeine Gemeindeverordnung, Artikel 5.11).
7.Es ist verboten, andere Nutzer und Nachbarn zu belästigen und zu stören, z.B. durch Lärmbelästigung und übermäßigen Alkoholkonsum.
8.Es ist verboten, Feuer zu machen, selbst ein Kohlegrill verursacht Belästigung.
9.Es ist verboten, sich an einem öffentlichen Ort außerhalb der ausgewiesenen Bereiche in bebauten Gebieten zu erleichtern.
10.Alle Fische müssen unbeschädigt und lebend, gegebenenfalls nach dem Fotografieren, in dasselbe Gewässer zurückgesetzt werden; die Verwendung eines Setzkeschers oder Karpfensacks ist nicht gestattet (außer bei Kanal- oder organisierten Vereinswettbewerben).
11.Das absichtliche Mitnehmen und/oder Töten von Fischen führt zum sofortigen Ausschluss des Mitglieds!
12.Hinterlassen Sie einen sauberen Angelplatz (Sitzplatz und Wasser) und nehmen Sie Ihren Müll mit nach Hause, auch wenn es nicht Ihr eigener ist (gemäß der niederländischen Kampagne zur Beseitigung von Straßenmüll). Unsere Inspektoren beurteilen die Lage vor Ort!
13.Die Benutzung eines Bootes ist nicht erlaubt, mit Ausnahme eines batteriebetriebenen, funkgesteuerten Futterbootes.
14.Der Abstand vom Angler zur Rute bzw. zu den Ruten beträgt maximal 10 m.
15.Vereinsaktivitäten haben Vorrang vor erteilten Genehmigungen.
16.Der Verein haftet nicht für Diebstahl und/oder erlittene Schäden.

Zusätzliche Bedingungen - Nacht- und Karpfenangeln:

Die nachstehenden Bedingungen dienen dem Schutz unserer Fische und der Erhaltung und ggf. Verlängerung der Nachtangelgenehmigung in der Gemeinde Oss.

1.Nachtangeln ist nur mit einem gültigen Nachtangelschein des HSV Ons Genoegen - Oss erlaubt, der die Erlaubnis zum Nachtangeln in den Gewässern und Zonen erteilt, die in dieser Broschüre angegeben, aber auch auf unserer Website ausführlich erläutert werden.

Sie können einen Nachtangelschein über unsere Website mit einer gültigen (Jugend-)Angelscheinnummer beantragen. Die maximale Anzahl der Nachtangler ist auf 120 begrenzt.

2.Personen unter 16 Jahren dürfen nachts nur in Begleitung einer Person angeln, die mindestens 16 Jahre alt ist.
3.Die Nutzung eines Unterstandes (Zelt, Bivvy, Shelter) ist dem Angler erlaubt und dient als Schutz vor Regen und Wind. Dieser Unterstand muss eine grüne Farbe oder Tarnfarbe haben und darf keine Behinderung für die anderen Nutzer des Parks darstellen.
4.Für das Karpfenangeln ist es obligatorisch, einen Kescher und eine Abhakmatte mitzuführen.
5.Das Wiegen eines Karpfens sollte in einem für diese Fische vorgesehenen Wiegebeutel erfolgen.
6.Alle Aktionen wie das Abhaken, Wiegen, Messen und Fotografieren von Karpfen sind nur auf/über einer Abhakmatte erlaubt.
7.Die Verwendung eines Karpfensacks ist nicht erlaubt und der Fisch muss sofort (nach den Aktionen unter Punkt 6) lebend in dasselbe Gewässer zurückgesetzt werden!
8.Die Verwendung eines batteriebetriebenen, funkgesteuerten Futterbootes ist erlaubt, sofern Sie andere Angler auf dem Wasser nicht stören.
9.Eine geflochtene Hauptschnur ist nicht erlaubt, auch nicht mit Schlagschnur.
10.Bitte respektieren Sie die Nachtruhe der Anwohner und achten Sie auf Ruhe zwischen Sonnenuntergang und Sonnenaufgang (abends, nachts und morgens), Lärmbelästigung ist nicht erlaubt.

Zusätzliche Bedingungen - Sanktionen:

Unsere Inspektoren sind die Botschafter unseres Vereins und gehen bei der Erfassung von Verstößen systematisch vor. Strukturelle Verstöße gegen unsere Regeln können zu Sanktionen, der Einziehung des Nachtangelscheins und/oder des Mitgliedsnachweises und/oder des VISpas für einen bestimmten Zeitraum führen! Dies kann im schlimmsten Fall zur Beendigung der Mitgliedschaft beim HSV Ons Genoegen - Oss führen.